sobota, 5 lipca 2014

Centrum w Grabniku - lipiec-sierpień 2014

Sangter Rinpocze w Grabniku (12 do 17 lipca 2014)

Sangter Rinpoche in Grabnik
PROGRAM
12-13 lipca - nauki wprowadzające w połączenie praktyki Cie i bodhicitty
12 lipca (sobota) godz. 14:30 - abhiszeka Czenrezika Khorła Dongtruk
13 lipca (niedziela) godz. 10:30 - abhiszeka Cie
14-17 lipca - praktyka Cie w kilku sesjach dziennie i nauki do praktyki Cie (do wykonywania praktyki i słuchania wyjaśnień konieczne jest posiadanie abhiszeki Cie).
18 do 20 lipca - Piąte Kagju Mynlam Polska
Khorła DongtrukKhorła Dongtruk (dosłownie: "Wstrząsający samsarą do głębi") to czerwony, dwuramienny Czenrezik. Stoi na lotosie i księżycu. Odziany jest jedynie w jedwabną spódnicę i wieniec kwiatów. W dłoniach trzyma różaniec kwiatów oraz wazę z nektarem.
Praktyka Khorła Dongtruka pochodzi z term wielkiego Ciokgjura Lingpy i stosowana jest w klasztorach i ośrodkach należących zarówno do tradycji Njingma, jak i Kagju. Szczególnie wykonywana jest często przez lamów w intencji osób zmarłych.
Praktyka Cie
Bardzo znana w Tybecie praktyka Cie opiera się na naukach o pustce, przedstawionych w Pradżnia Paramicie, i jest ich praktycznym zastosowaniem. Do jej rozpowszechnienia szczególnie przyczyniła się wybitna mistrzyni Macik Labdryn. Połączyła ona nauki czterech różnych Linii Przekazu w jedną kompleksową praktykę, która obecnie należy do najbardziej znanych w buddyzmie tybetańskim.
Słowo "cie" znaczy po tybetańsku "odcięcie". Celem tej medytacji jest odcięcie podstawowej niewiedzy, polegającej na złudnym lgnięciu do poczucia "ja". Cie jest całościową praktyką i może stać się główną osobistą medytacją. Często stosowana jest jako element wzbogacający i pogłębiający duchowy rozwój - uzupełnienie wszystkich innych praktyk.
Podczas odosobnienia wykonywać będziemy zarówno dłuższą wersję Cie, znaną jako Lydzin, jak i krótszą Milam Lungten.

Mynlam12 shrine
Kagju Mynlam, które co roku odbywa się w Bodh Gai w Indiach, to tygodniowe wspólne modlitwy o pomyślność wszystkich istot, gromadzące przedstawicieli klasztorów Kagju, sanghę mnisią i świeckich praktykujących z całego świata. Jego odgałęzienia organizowane są także w innych krajach, głównie w Azji, a od kilku lat również w Europie i Ameryce. Pierwsze europejskie Kagju Mynlam odbyło się w Polsce w 2010 roku.
Jego Świątobliwość Karmapa, który przywiązuje dużą wagę do tych uroczystości, objął patronatem także ceremonię w Grabniku. Komitet Kagju Mynlam wybiera lamów, którzy mają do nas przyjechać, aby przygotowywać tormy i ołtarz oraz prowadzić śpiewy.
W tym roku głównym lamą prowadzącym polskie Kagju Mynlam będzie Sangter Tulku Rinpocze. W programie - abhiszeka Gampopy.
Szczegółowe informacje na stronie Kagju Mynlam.

Dordże Phagmo Drubpa (29 lipca do 3 sierpnia 2014)

DordzePhagmo
PROGRAM
Początek we wtorek o godz. 9:00.
Tekst recytować mogą tylko te osoby, które posiadają abhiszekę Dordże Phagmo. Pozostali mogą w tym czasie znajdować się w świątyni i wykonywać własną medytację. Dzięki słuchaniu słów pudży otrzymają błogosławieństwo Dordże Phagmo.
Dordże Phagmo, znana również jako Wadżrajogini, jest głównym bóstwem medytacyjnym w tradycji Karma Kamtsang. Była sekretnym Jidamem wielkich ojców linii Kagju: Marpy, Milarepy i Gampopy, a także kolejnych Karmapów. Przez trzynaście pokoleń nauki o niej przekazywane były przez mistrza tylko jednemu wybranemu uczniowi. Obecnie w naszej tradycji jest najczęściej stosowaną praktyką Jidama. Mówi się, że sadhana ta stanowi bramę wprowadzającą zarówno w praktykę mahamudry, jak i w Sześć Dharm Naropy, a jej błogosławieństwo szczególnie szybko doprowadza do osiągnięcia wglądu.
Jak co roku będziemy wykonywać długą pudżę Dordże Phagmo (Dordzie Phagmo Drubtab).  

Praktyka Amitabhy i nauki o procesie umierania (16 do 22 sierpnia 2014)

BuddaAmitabha

PROGRAM

Prowadzi Lama Rinczen.
Uwaga: Aby móc wykonywać praktykę Amitabhy i słuchać tych nauk, konieczne jest otrzymanie wcześniej abhiszeki.
Abhiszeka Amitabhy w sobotę 16 sierpnia o godz. 10:30.
Tsok pudża oraz dziang ciok Amitabhy w piątek 22 sierpnia o godz. 14:30.
Praktyki poświęcone Buddzie Amitabie należą do najbardziej rozpowszechnionych we wszystkich krajach buddyzmu mahajany. W wielu świątyniach powtarzane są sutry i mantry Amitabhy. Zasiewa to nasiono szybkiego oczyszczenia splamień i pogłębienia duchowego wglądu już w tym życiu, a po śmierci - prowadzi do odrodzenia w Czystej Krainie Wielkiej Szczęśliwości (tyb. Dełacien).
Sadhana, którą będziemy praktykować jest termą odkrytą przez tertona Mingjura Dordże. Należy ona do najwyższych tantr (anuttarajogatantra), ale łączy w sobie elementy ścieżki sutr i tantr.
Praktyka odbywać się będzie w czterech sesjach dziennie. W dodatkowych sesjach otrzymywać także będziemy nauki o procesie umierania, o bardo, i jak udzielać duchowej pomocy umierającym. W ostatni dzień będziemy praktykować długą pudżę Amitabhy wraz z ofiarowaniem tsoku oraz rytuałem w intencji zmarłych (dziang ciok). 

Długa pudża Białej Tary (29 do 31 sierpnia 2014)

DolkarPROGRAM
Rozpoczęcie w piątek godz.10:30, popołudniowa sesja o 14:30.
W piątek o godz. 19 - abhiszeka Białej Tary
W sobotę i niedzielę praktyka w dwóch sesjach - o godz. 9:30 i 14:30.
Biała Tara jest jednym z głównych Jidamów linii Kagju, a jej praktyka, należąca do annutarajogatantry przynosi błogosławieństwo długiego życia i ochrania od różnych lęków i niebezpieczeństw. Długi rytuał Białej Tary jest szczególnie skuteczną metodą przywołania błogosławieństwa Tary i - podobnie jak w klasztorze Bencien - jest regularnie wykonywany w naszym Centrum. Praktykę tę zawsze dedykujemy długiemu życiu nauczycieli Dharmy. Dodatkowo będziemy ją dedykować szybkiemu powrotowi naszego Mistrza, Kjabdzie Tengi Rinpoczego. Trzydniowe seminarium będzie też okazją do zgromadzenia kolejnych mantr Tary, by wypełnić jedno z ostatnich życzeń Tengi Rinpoczego. Do tej pory zebraliśmy ponad 80 mln powtórzeń.

Osoby, które otrzymały abhiszekę Tary, mogą recytować tekst długiej pudży (jeśli ktoś nie ma tekstu, a chciałby go nabyć, prosimy o zaznaczenie tego przy rejestracji). Można również brać udział w rytuale recytując przez cały czas wyłącznie mantrę: OM TARE TUTTARE TURE SO HA.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz